dinsdag 26 april 2016

Mijn fiets die me naar daar gaat voeren.


Vanaf 12 mei om 07:00u is deze fiets mijn metgezel waar ik alles zal tegen moeten vertellen.
Vanaf dan zal ik mijn lieve vrouwke 3 weken moeten missen. Geen tv avondjes meer met dagelijkse kost en de buurtpolitie. Niet meer samen koken en gaan eten. De kleinkinderen en de kinderen die vake gaat missen en ik natuurlijk hen allemaal.
Thuis wordt dan een eenzame hotelkamer waar ik mijn was kan doen en mijn blog kan bijwerken met de herinneringen van de gereden rit. 
Mijn vermoeide benen laten rusten om de dag nadien verder te gaan.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat met het zoeken naar een slaapplaats en dat het weer me goedgezind is.

De ritten die ik ga doen zijn onderverdeeld in 21 etappes met als extra de route naar mijn Hotel in Santiago en de route naar busstation alwaar ik de eurolines bus neem naar Antwerpen.
De data komt van deze site. Ik heb tijdens mijn voorbereiding alle etapes nagekeken op nieuwste kaart van garmin en aangepast. daarnaast heb ik op google maps alles nog eens gecontroleerd.
De slaapplaatsen heb ik voldoende toegevoegd maar via mijn GPS en booking.com zijn er mogelijkheden genoeg.



EUROPAFIETSERS
Gebruiksaanwijzing GPS-sporen
st. Jacobs route
 Betreft
De sporen[=tracks] die hier worden aangeboden, beschrijven de route:
o St.Jacobs fietsroute deel 1, 2 en 3 van de nieuwste drukken
 Uw apparatuur
o Heeft u oudere apparatuur, dan kan uw apparaat niet meer dan 20 sporen van 500
punten opslaan.
o Het totaal aantal sporen van deze route is nu 57
o Per routegids (jacob 1, 2 of 3) komt u uit met 20 sporen
o U gebruikt dan de .gdb bestanden
o [Deze zijn ook geschikt voor bijna alle niet-Garmin apparaten; zonodig kunt u op internet diverse
conversieprogramma’s vinden om de .gdb- of gpx-bestanden om te zetten .
Echter: veel van die apparaten zijn niet in staat goed met lange-afstands-sporen om te gaan: niet kopen !
Lees de FAQ op onze website]
o Wilt u de hele route rijden dan zal het zonder extra computer onderweg niet lukken
o In dat geval bevelen we aan een modern apparaat te kopen [zie onze website: FAQ]
o [dat maakt op uw vakantiebudget niet veel uit: een goede is er al voor ~150 €]
o Dan kunt u alle sporen laden in uw toestel
 Bestanden
Het bestand gps.zip bevat de volgende bestanden:
1. Gebruiksaanwijzing sporen Europafietsers [.pdf]
2. toelichting [.pdf] = dit bestand
Voor oude apparatuur:
3. hoofd [.gdb] = Deel 1 kaart 1 t/m 45 , Deel 2 kaart 1 t/m 33, Deel 3 kaart 1 t/m 23
4. terug [.gdb] = van santiago naar pamplona
5. kust [.gdb] = alle tracks van de Franse kustroute
Voor nieuwe apparatuur:
6. hoofd [.gpx] = Deel 1 kaart 1 t/m 45 , Deel 2 kaart 1 t/m 33, Deel 3 kaart 1 t/m 23
7. kust [.gpx] = alle tracks van de Franse kustroute
8. terug [.gpx] = van santiago naar pamplona
 Waypoints
Behalve de tracks bevatten de bestanden een aantal waypoints, geplaatst op de punten
waar de kaartjes beginnen en voorzien van het nummer van de betreffende kaart.
(waypoint 1-07 = kaart 7 , eerste boekje)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten